Läppsyl!

På gårdagens after work frågade jag min extravaganta kompis om hon hade ett Lypsyl jag fick låna. Javisst säger hon glatt och drar fram en 320 kroners glittrande, long lasting, tonad läppsmörjesticka! Jag suckar och duttar på lite av den sega smörjan. När vi så småning om landade hemma hos henne så frågar jag igen om hon inte hade ett vanligt jävla Lypsyl. Jo det har jag faktiskt, säger hon och gräver i Dior väskan och så plockar hon fram en rosa färgad applikationstub med vinklad top, med bara aingens glans, som det faktiskt stod Lypsyl på fast i silver glitter förståss!! 
Hur komplicerat kan det bli?!


Lypsyl är ett preparat som används mot torra läppar. Lypsyl hittar du oftast i en förpackning som är vit med blåa bokstäver. Den fungerar mjukgörande på läpparna och rekommenderas på vintern när det är extra vanligt att huden är torr. 

Wikipedia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0