Pop Quiz

Vi var på lokal igår. På Pop Quiz tävling! Det var roligt, trots att vi satt lite på undantag mitt framför ytterdörren. Ett hyfsat kallt vindrag varje någon kom in eller gick ut, höll oss på alerten. Vi hörde inte ett ord av texten, men volymen var hög så vi fick skrika till varandra för att höras, vilket medförde att bordsgrannarna också hörde...Vi beställde även en pubtallrik för 95 spänn, som vi förundrat inventerade. Tacochipsen var ok, salsan och aiolin lika så, men resten! Gurkstavarna var frusna och vek sig när man plockade upp dom, morotsstavarna var torkade och hade böjt sig, oliverna var urkärnade och förmodligen av märket Willys, Diva eller Euroshopper för dom smakade bara saltvatten. Dom små ölkorvarna bestod i princip av rent fett och smakade ingenting, osten var vanlig hushållsost och lika smaklös som korven. Alltså betalade jag 95 kr för 2dl tacochips, en halv dl aioli respektive salsa. Kändes lite dyrt faktiskt...Fortsatte till en annan pub när tävlingen var slut. Där lyckades jag både träffa en kund till vårt företag, som besökte stan tillfälligt och en kvinna som varit ihop med en man från den by där jag tillbringat sommarlov, påsklov och sportlov under många år. Byn är jätteliten och ligger 2 mil utanför ett mindre samhälle i inlandet. Sannolikheten att någon känner till den är en på milijonen! Var jag förvånad?! Jahaa..Hon var dessutom allergisk mot mörkt öl men inte ljust? Det är första gången jag hört någon som bara är allergisk mot vissa ölsorter. Taxi hem. Chaffisen spelade mycket bra musik, så väl hemma satt sambon kvar en stund i bilen och diggade med honom. Själv snavade jag in över hunden och stöp isäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0