Min Joker!

Jag är så lycklig!!
I fredags åkte vi och hämtade min nya moped. En Honda Shadow eller Joker som den kallas i Asien. Att resan var ett äventyr kan man lugnt säga, men jag är van...Det händer alltid något med bilen när jag är ute på turné. Den här gången laddade inte generatorn som den skulle. När jag åkte till Kramfors för två månader sen dog samma bil och jag fick lämna den där. Så småningom tog sambon med sig tre extra batterier och vi åkte ner och hämtade den. Det var bara att byta kolen, sa han..men tyvärr passade inte det reservdelar han köpt. Vi körde alltså denna, fortfarande olagade Ford Express med tre extra batterier och en verktygslåda, söderut ut på Fredag eftermiddag. I Marma, två mil nedanför Gävle där mina föräldrar bor, lämnade vi hunden, packningen och ett av extra batterierna och skyndade vidare till Stockholm och Sundbyberg, där vi skulle göra affär. När vi betalat och baxat in moppen i bilen, vill bil h-vetet inte starta. Men sambon bytte raskt batteriet och vi gav oss iväg tillbaka. Efter några mil börjar laddningslampan att lysa! Det tredje laddade batteriet står kvar i Marma, vad gör vi? Jo, vi släcker strålkastarna och ger järnet för att hinna så långt som möjligt! Jag tror det var fler än en som undrade vilka idioter som kom stormande efter E4:an halv ett på natten utan lysen, bara blinkandes vid möte med annan bil....Jag bad till gud att vi skulle klara oss hela vägen tillbaka. Det gjorde vi också. Klockan 01.00 rullar vi in i Marma. Tack gode gud för att du hör bön! Och nu står den här min fina Joker. Gissa om jag ska njuta av att glida runt på den i sommar...  : ) Sambon har som sagt en vinröd Honda Shadow, så nu har vi varsin!

image9
image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0