Plogpinnar och kantareller

Vi har varit till vår "sportstuga i fjällen" i helgen. Redan på vägen till Åsele satt det plogpinnar med 5 meters mellanrum efter dikesrenen. Herregud! När vi åkte var det ju i alla fall augusti fortfarande. Det är bara att plocka fram skoterskorna och täckbyxorna... Fick 3 liter kantareller av min godhjärtade mor, som för övrigt låg bekvämt ner på en tuva medan hon plockade mina "trattisar". Min charmfulla pappa undvek att backa på min bil den här gången, vilket han lyckades göra sist vi var upp. Han snackade något om döda vinkeln osv...vi satt en varningstriangel på bagageluckan under resten av helgen. Lilla Roffe, som är en bichon frise-lasa apso-papillion blandning,  får alltid en släng av stövare eller nåt, så fort vi är i dom där trakterna. Det räcker med en liten stackars ren i diket för att han ska börja darra och gnälla och försöka klösa sig ut ur bilfönstret. Jag har föresten en kompis som försökte göra det en gång. Hon satt i baksätet på en bil och såg en bekant på parkering när hon istället för att veva ner rutan och hojta hej, försökte klösa ner rutan medan hon lite ynkligt pep tuut!!
Annars är allt lugnt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0